1960 Aston Martin DB4
Series II CoupeBond, James Bond... İşte ben bu repliği kendimi bildim bileli haftada en az bir kere duyarım, koyu bir Ian Flemming hayranıyım, nedense James Bond filmlerini tekrar tekrar izlemek bende bir refleks haline geldi; sıkıntıya karşı ciddi anlamda işe yarayan güzel bir refleks.
Bond'un, ilk olarak 1964 senesinde serinin üçüncü filmi olan Goldfinger'da kullandığı BMT 216A plakalı şu meşhur 1964 Aston Martin DB5 'ini bilmeyen hayranı olduğunu sanmıyorum.
James Bond'un 1964 Aston Martin DB5 'i |
Kim bilir belki de bu yüzden hayatımın her döneminde en favori otomobil benim için Aston Martin olmuştur; hatta 1976-1990 arasında üretilmiş olan Lagonda bile...
Lagonda |
Şimdi asıl konumuza geçelim, 1960 Aston Martin DB4.Soyunun tüm karakteristik özelliklerini tam olarak yansıtan bu model DB5'in büyük kardeşidir, ilk bakışta karıştırılabilirler. 1958-1963 yılları arasında toplam 1210 adet üretilen model arkadan çekişli ve motoru önde olarak tasarlanmıştı. Bu otomobil 240 beygir gücünde 3.7L Tadeusz Marek tasarımı bir motora sahip. 9.3 saniyede 97km/h 'a ulaşabilen DB4'ün ulaşabildiği maksimum hız 224.2 km/h olarak kaydedilmiştir. Çok şükür ki "tamam param var bir tane edineyim" diye, piyasadan tabiri caizse pat diye alınabilecek bir otomobil değil. Ama hiç satışa çıkarılmadığı da söylenemez. İşte bu petrol rengi 1960 DB4 o satışa çıkan bir kaç cici'den biri...
Adeta Aston Martin kimliği ile bütünleşmiş karakteristiği ile krom panjur, tampon ve far çerçeveleri bu aracın kısaca tanımlayabileceğiniz en çarpıcı görsel donanımlardan.
Krom dokunuşuyla tamamlanmış Aston Martin'in olmazsa olmaz yan havalandırma çıkışları, mükemmel yerleştirilmiş depo kapağı, kıvrımlı tamponları, jantları hatta kapı kolları bile bu otomobili ilginin tam odağına yerleştirmeye yeter de artar bile.
Estetik stop farları, karakteristik bagaj kapağı ve klasik bir Aston Martin çizgisi. Plaka aydınlatması bile üzerinde konuşulmaya değer.
Deri döşeme ve orijinal halı paspaslarının kondisyonu bu DB4'ü adeta dün fabrikadan çıkmış havasına bürümüş.
Aracın içinde de devam eden krom dokunuşlar her detayı göz alıcı hale getirirken Aston Martin efsanesinin de iz düşümü halinde.
Ahşap direksiyon simidi, krom çerçeveli göstergeler; göz kamaştıran bir çekicilik, bir Aston Martin klasiği.
Gelelim bu güzelliğin görünmeyen yerlerine; kalbine. Kaputun altında 4.2 litrelik profesyonelce elden geçmiş bir motora sahip. RSW egzantrikler, geniş bir besleme manifoldu, üçlü Weber karbüratör, elektronik ateşleme, K&N yüksek performans hava filtresi ve Harvey Bailey süspansiyon kiti bu araca yapılmış profesyonel dokunuşlardan yalnızca bir kısmı.
Ha bu arada içine bir şey koymaya kıyamayacağınız tertemiz bir de bagajı var :)
Aracın kullanma kılavuzu dahi mevcut.
Bu araç çok iyi bilinen bir Aston Martin koleksiyonerinin koleksiyonundan çıkma. İlgilenen bayanlar yada baylar satıcıya aşağıdaki linkten ulaşabilirler.
http://goo.gl/5TDWY4
Güncelleme
Sizce de uzun süre satışta kalması mantıksız olmaz mıydı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.